Logo-Provincie-Drenthe

 

 

Een klant met een vraag wil niet keer op keer doorverbonden worden. Bij grote organisaties gebeurt dat helaas nog te vaak. Daarom kiezen er steeds meer voor een klantcontactcentrum (KCC). Dit is de eerste lijn voor alle vragen. Ook de Provincie Drenthe, met het kantoor in Assen. En hoe meer hier afgehandeld kan worden, hoe prettiger dit is voor de klant én voor de organisatie. Maar dat kan natuurlijk alleen als de KCC-medewerkers alle antwoorden kennen. Of op z’n minst snel kunnen vinden.

Daarvoor ontwikkelde de Provincie Drenthe een database, te benaderen via intranet. Deze KCC-database moest gevuld worden: een bijzonder leuke klus voor ContentWorks. Van elke afdeling werden de tien meest gestelde vragen opgevraagd, en natuurlijk de antwoorden. Deze redigeerden we, optimaliseerden we voor de zoekfunctie, we vulden de informatie aan, verzorgden het controletraject en voerden de uiteindelijke teksten op in het content management systeem. Toen wij klaar waren telde de database honderden vragen en antwoorden.